måndag 17 februari 2014

Först ut: Matilda Jerkvall


Vad heter du?

Matilda Jerkvall

Hur gammal är du?

17 år

Hur länge har du gått i drama?

1,5 år

Vilka pjäser har du spelat i?

En julsaga, fest hos Mange.

Vilken är din favoritpjäs av dem?

Fest hos Mange.

Vilken är din favoritglass?

Chokladglass.

Vilket är ditt favorituttryck?

Uttryck från våra internskämt.

Vad är ditt konstigaste drag enligt dig?

Om jag hör ett ord som finns i en låt börjar jag direkt sjunga på den.

Favorit skådespelare/ skådespelerska?

Helen Sjöholm.

Favoritfilm?

Känn ingen sorg, Les miserables.

Favorit ögonblick?

När man går av scenen efter en föreställning.

Favorit musik?

Håkan Hällström och First Aid Kit.

Vilka egenskaper har du gemensamt med din karaktär i pjäsen?

Jag försöker att göra bra ifrån mig i skolan.

Hur känns det att vara med i LÄNK som är projektet vi håller på med just nu?

Jag tycker det är jättekul att vara med i LÄNK eftersom man får gå på djupet med sin karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar